De vraag
We zijn als Spaarne Gasthuis op zoek naar een beeldtaal die we breed kunnen inzetten binnen onze patiëntencommunicatie. O ja, door de corona-crisis is de urgentie heel groot. Realisatie liever vandaag dan morgen!
De oplossing
Met een inclusieve, heldere en kleurrijke beeldtaal die wij opleverden deden we recht aan de grote diversiteit aan patiënten, zodat het breed kan worden ingezet binnen het Spaarne Gasthuis. Het resultaat bestaat uit een serie iconen, illustraties en animaties. We hebben dit binnen no-time gelanceerd ten behoeve van de coronavoorlichting en daarna verder toegepast voor het patiëntenportaal MijnSpaarneGasthuis. Deze beeldtaal vormt het fundament voor de toekomstige patiënten voorlichting.
Serie iconen - coronavoorlichting
Animatie - Coronavoorlichting
De impact
Tijdens de corona-crisis heeft onze beeldtaal meteen impact gemaakt door de eenduidige uitstraling die terugkomt in alle uitingen: krantenadvertenties, posters, website en social-mediakanalen van het ziekenhuis. Dit geeft vertrouwen en zorgt voor minder verwarring en meer duidelijkheid bij patiënten en bezoekers van het Spaarne Gasthuis. Daarnaast wordt met deze beeldtaal het patiënten portaal MijnSpaarneGasthuis gepromoot, met als doel dat patiënten zelf hun gegevens doorgeven en het personeel minder belast wordt met administratieve taken.
Illustratie - krantenadvertentie
Klantervaring
Een samenwerking met Ivo is eigenlijk altijd een succes! Hij is betrokken en stelt de juiste, kritische vragen om tot de kern van de boodschap te komen. Tijdens een ontwerpsessie is Ivo niet alleen creatief, maar ook oplossingsgericht en brengt op een prettige manier structuur aan. Zo weten we samen elke inhoud, ingewikkeld of niet, in een helder verhaal te vatten.
Clementijn Aalders, Spaarne Gasthuis
Senior communicatieadviseur